Skater Girl

La Prerna és una noia que viu en un petit poble indi del Rajastan. Treballa en una petita parada al mercat, fa les feines de casa i va a l’escola quan pot. Tot i que el sistema de castes està prohibit des del 1950, en aquesta mena de pobles segueix estant molt present, sobretot per a la família de la noia que pertany a una casta inferior. La seva vida canvia, però, amb l’arribada de la Jessica, una jove londinenca que busca els seus origens en aquell indret de la Índia.

Després que el germà petit de la Prerna, l’Ankush, li mostri a la nouvinguda un rudimentari patinet, la Jessica els parla dels skateboards i els ensenya les acrobàcies que es poden fer en aquesta mena d’esport. Tot això provoca que la canalla de Khempur (així es diu el llogaret), s’esvaloti fins al punt que falti a l’escola.

A poc a poc, la Prerna intentarà trobar la seva via d’alliberament a través de l’skateboarding, i intentarà fugir de les estrictes normes tradicionals de la seva cultura.

Com a curiositat hem de dir que la pista de skate que apareix en el film es va construir en 45 dies expressament per a la pel·lícula, i forma part del patrimoni del poble perquè tots els nens i nenes puguin gaudir-ne. És la primera pista del Rajastan i una de les més grans de tota l’Índia. I és que el cinema pot canviar la vida de les persones.

Descarregar pdf