The Social Network ens relata els orígens de Facebook el 2004, un invent d’un geni de la informàtica, Mark Zuckerberg, estudiant de Harvard, tan dotat per aplegar gent al voltant del seu invent com negat per fer amics cara a cara. La pel·lícula se centra en les disputes i denuncies mútues entre Zuckerberg i el seu únic amic, Eduardo Saverin, que va col·laborar amb ell en l’inici de la idea a qui Zuckerberg va apartar quan Facebook ja tenia més d’un milió de seguidors i començava a valer milions de dòlars.
El pròleg de la cinta que s’ambienta en un concorregut pub, on una parella manté una tensa conversa ja proporciona als espectadors un retrat força descriptiu del protagonista, de la seva manca de competències socials i emocionals, així com de l’orientació que més tard prendrà la seva milionària, contradictòria i fosca existència. Zuckerberg és capaç de sacrificar el seu únic aliat per aconseguir un èxit fonamentat en el ressentiment personal, de classe social; en la venjança i en l’hostilitat contra els altres.
La cinta, a més, podria establir un paral·lelisme amb Citizen Kane, el magnat com una mena de forat negre, com enigma existencial. Un individu, com Charles Foster Kane, incapacitat per a la interacció social, incapacitat per estimar es converteix en
multimilionari quan crea un sofisticat instrument per fer un simulacre, precisament, d’interacció social…